En پنج شنبه 1 آذر 1403
پورتال شرکت نفت فلات قاره ایران

پرسش‌های متداول

پرسش‌های متداول
پرسش‌های متداول

زمینه فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران چیست؟

شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز دریایی جهان است که وظیفه استخراج و بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی کشور در طول بیش از 1200 کیلومتر از گستره آب‌های نیلگون خلیج فارس (به استثناء پارس جنوبی و شمالی) و همچنین دریای عمان را با پیشینه بيش از نیم قرن تجربه بر عهده دارد.

حوزه اصلی فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خلیج فارس است که علاوه بر ایران 7 کشور تولیدکننده عمده نفت جهان (عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات، عمان) در حاشیه آن قرار دارند. بر همین اساس خلیج‌فارس به قطب انرژی جهان معروف شده است و فعالیت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز در آن از اهمیتی چشمگیر برخوردار است.

 

آیا شرکت نفت فلات قاره ایران نیروی جدید استخدام می‌کند؟

خیر. در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند در سامانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وزارت نفت به نشانی jad.mop.ir  بر اساس شرایط اعلام شده و رشته‌های دانشگاهی مرتبط ثبت‌نام نمایند تا در صورت نیاز به نیروهای متخصص به صورت قراردادی مشغول به فعالیت شوند. همچنین بخش بزرگی از فعالیت‌های صنعت نفت توسط شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی و یا پیمانکاران خصوصی انجام می‌شود که فرآیند استخدام در آنها در حوزه اختیار وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن نیست.

 

آیا در شرکت نفت فلات قاره ایران قانونی مبنی بر جذب فرزندان کارکنان صنعت نفت وجود دارد؟

خیر

 

چگونه می‌توان با شرکت نفت فلات قاره ایران ارتباط برقرار کرد؟

در سایت شرکت نفت فلات قاره ایران بخش تماس با ما جهت ارتباط با مدیران و مسئولان پیش‌بینی شده است.

شماره تماس: 02122664470

سامانه پیامکی: 30007650001479

پست الکترونیکی: info@iooc.co.ir

 

چگونه می‌توان به عنوان یک تولیدکننده و یا تامین‌کننده کالای صنعت نفت با این سازمان ارتباط برقرار کرد؟

از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی www.setadiran.ir

 

پرسش‌های رایج ارباب رجوع در واحد برنامه‌ریزی نیروی انسانی

 

شرایط تعدیل مدرک تحصیلی کارمندان براساس چه ضوابطی صورت می‌گیرد؟

بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغی شماره: 173079 مورخ 1400/05/06 مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری واستخدامی، مدارک تحصیلی دریافت شده حین خدمت توسط کارمندانی که قبل از تاریخ 1397/02/01 شروع به تحصیل صورت گرفته است، در صورتی که با سمت تحت تصدی فعلی کارمند یا سمت بلاتصدی پیشنهادی و بدون تغییر رسته شغلی مرتبط باشد، بارعایت یک مقطع تحصیلی بالاتر از مدرک بدو استخدام، قابل طرح و پذیرش در شورای بررسی و تعیین سوابق می‌باشد. همچنین براساس بخشنامه ابلاغی شماره 64839 مورخ 1397/02/17 کارمندانی که پس از تاریخ 1397/02/01 شروع به تحصیل نموده‌اند، منحصرا برای یک مقطع تحصیلی بالاتر از مدرک بدو استخدام و در سقف شرایط احراز تحصیلی سمت تحت تصدی در زمان شروع تحصیل (بدون تغییر رسته شغلی) جهت تعدیل حقوق و پایه شخصی در شورای بررسی و تعیین سوابق قابل طرح می‌باشد.

 

انتصاب کارمندان بر چه اساس و معیارهایی صورت می‌گیرد؟

انتصاب و ارتقاء کارمندان بر اساس پیشنهاد اولیه روسای محترم مناطق و مدیران ستادی به این واحد ارسال می‌گردد و پس از بررسی‌های صورت گرفته در صورت دارا بودن شرایط احراز سمت، کارمند مورد نظر در برابر سمت پیشنهادی مورد تایید قرار می‌گیرد در غیر این صورت بر اساس شرایط احراز کارمندی که به لحاظ ارشدیت بالاتر است پیشنهاد می‌گردد. (برای اطلاعات بیشتر به فصل 5 مجموعه مقررات اداری و استخدامی مراجعه نمائید.)

 

شرایط اعطا ترفیع کارمندان که توسط واحد برنامه‌ریزی نیروی انسانی بررسی می‌شود چگونه است؟

فرم پیشنهاد ترفیع توسط واحد امور کارکنان تهیه و توسط رئیس و سرپرستان مربوطه تکمیل و تایید می‌گردد اما در حوزه برنامه‌ریزی نیروی انسانی، گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز سمت مورد بررسی قرار می‌گیرد. کارمندان می‌توانند جهت اطلاع از نقص‌های دوره‌های آموزشی به واحد آموزش مراجعه نمايند. ضمنا سطح زبان مورد نیاز هر سمت در صفحه دوم شرح وظایف سمت‌ها درج شده است. (برای اطلاعات بیشتر به فصل 5 مجموعه مقررات اداری و استخدامی مراجعه نمائید.)

 

فرایند انتصابات الف و بالاتر چگونه است و چقدر طول می‌کشد؟

انتصابات الف و بالاتر پس از تایید این امور و امضای مدیرعامل محترم به اداره طرح و برنامه‌ریزی نیروی انسانی شركت ملی نفت ارسال می‌گردد و پس از طی مراحل تصویب‌خواهی و تصویب مدیرعامل شرکت ملی نفت، جهت تغذیه به این امور اعلام و پس از آن به مرحله جاری شدن انتصاب می‌رسد و در نهایت برگ اقدامات اداری آن بدست شخص كارمند می‌رسد. در صورت خواستن اطلاعاتی از جمله دلایل توجیهی و ... برای تایید انتصاب مراتب از طریق مكاتبه با واحد محل اشتغال فرد انجام می‌گیرد. این فرایند به طور معمول سه تا چهارماه زمان می‌برد.

 

پاسخ پرسش‌های رایج در مورد سامانه مدیریت عملکرد کارکنان:

الف: زمان ارجاع وظیفه توسط سرپرستان به کارمندان در سامانه مذکور، تا انتهای شهریورماه و برای نیمه دوم تا انتهای اسفندماه هرسال می‌باشد. (پیشنهاد می‌گردد ارجاع وظیفه یک بار و به‌صورت سالیانه انجام شود.)

ب : زمان ارسال گزارش توسط کارمندان و تایید آن توسط سرپرستان، برای نیمه اول تا انتهای مهر‌ماه هر سال و برای نیمه دوم تا انتهای فروردین‌ماه سال بعد می‌باشد.

ج : بهتر است برای باز کردن سامانه ذکر شده از مرورگر فایرفاکس و با ورژن بالای 40 استفاده گردد. مشکلاتی در رابطه با استفاده از  سایر مرورگرها گزارش شده است.

د: میزان زمان قابل ارجاع مجموع وظایف کارکنان برای یک سال از 640 تا 2640 نفر ساعت می‌باشد.

 

آخرین بروزرسانی: 1400/11/17

تماس با شرکت نفت فلات قاره ایران 02123942000